1 review
2 helpful votes
DID NOTHING FOR ME! RIPOFF
8/28/17
I am with a few other people. I never authorized a subsequent shipment. I originally tried it. They never say in large writing that they will continue to charge you $49 on subsequent shipments even prior to the completion of the first of two bottles originally received. The reorder provision is tucked away in mini print and they say if you don't call, you will get another order charged to your account. By the way the product had no results for me. I did notify them by e-mail the product didn't work and would not take it anymore and they still sent me another order. Do not deal with these people as they are ripping you off. Now in get a refund on the unsolicited order, I must ship it back at my expense and time. Now I have to package the bottle, return it - stand in a long Post Office line and pay for the return. I already have a very bad back - STAND IN LINE? These people sure know how to stick it to you. I hope you read this before making a similar mistake. 1 review
2 helpful votes
DID NOTHING FOR ME! RIPOFF
8/28/17
I never knowingly authorized a subsequent shipment. I, unfortunately, originally tried the product. They never say in large writing that they will continue to charge you $49 on subsequent shipments even prior to the completion of the first of two bottles originally received. The reorder provision is tucked away in mini print and they say if you don't call, you will get another order charged to your account. This is abusive and a waste of time. By the way the product had no visible results for me. I did notify them by e-mail the product didn't work and would not take it anymore and they still sent me another order. Do not deal with these people as they are ripping you off. Now in get a refund on the unsolicited order, I must ship it back at my expense and time. Now I have to package the bottle, return it - stand in a long Post Office line and pay for the return. I already have a very bad back - STAND IN LINE? These people sure know how to stick it to you. I hope you read this before making a similar mistake. 1 review
2 helpful votes
DID NOTHING FOR ME! RIPOFF
8/28/17
I am with a few other people. I never authorized a subsequent shipment. I originally tried it. They never say in large writing that they will continue to charge you $49 on subsequent shipments even prior to the completion of the first of two bottles originally received. The reorder provision is tucked away in mini print and they say if you don't call, you will get another order charged to your account. By the way the product had no results for me. I did notify them by e-mail the product didn't work and would not take it anymore and they still sent me another order. Do not deal with these people as they are ripping you off. Now in get a refund on the unsolicited order, I must ship it back at my expense and time. Now I have to package the bottle, return it - stand in a long Post Office line and pay for the return. I already have a very bad back - STAND IN LINE? These people sure know how to stick it to you. I hope you read this before making a similar mistake. 1 review
2 helpful votes
DID NOTHING FOR ME! RIPOFF
8/28/17
I never knowingly authorized a subsequent shipment. I, unfortunately, originally tried the product. They never say in large writing that they will continue to charge you $49 on subsequent shipments even prior to the completion of the first of two bottles originally received. The reorder provision is tucked away in mini print and they say if you don't call, you will get another order charged to your account. This is abusive and a waste of time. By the way the product had no visible results for me. I did notify them by e-mail the product didn't work and would not take it anymore and they still sent me another order. Do not deal with these people as they are ripping you off. Now in get a refund on the unsolicited order, I must ship it back at my expense and time. Now I have to package the bottle, return it - stand in a long Post Office line and pay for the return. I already have a very bad back - STAND IN LINE? These people sure know how to stick it to you. I hope you read this before making a similar mistake. 1 review
2 helpful votes
DID NOTHING FOR ME! RIPOFF
8/28/17
I am with a few other people. I never authorized a subsequent shipment. I originally tried it. They never say in large writing that they will continue to charge you $49 on subsequent shipments even prior to the completion of the first of two bottles originally received. The reorder provision is tucked away in mini print and they say if you don't call, you will get another order charged to your account. By the way the product had no results for me. I did notify them by e-mail the product didn't work and would not take it anymore and they still sent me another order. Do not deal with these people as they are ripping you off. Now in get a refund on the unsolicited order, I must ship it back at my expense and time. Now I have to package the bottle, return it - stand in a long Post Office line and pay for the return. I already have a very bad back - STAND IN LINE? These people sure know how to stick it to you. I hope you read this before making a similar mistake. 1 review
2 helpful votes
DID NOTHING FOR ME! RIPOFF
8/28/17
I never knowingly authorized a subsequent shipment. I, unfortunately, originally tried the product. They never say in large writing that they will continue to charge you $49 on subsequent shipments even prior to the completion of the first of two bottles originally received. The reorder provision is tucked away in mini print and they say if you don't call, you will get another order charged to your account. This is abusive and a waste of time. By the way the product had no visible results for me. I did notify them by e-mail the product didn't work and would not take it anymore and they still sent me another order. Do not deal with these people as they are ripping you off. Now in get a refund on the unsolicited order, I must ship it back at my expense and time. Now I have to package the bottle, return it - stand in a long Post Office line and pay for the return. I already have a very bad back - STAND IN LINE? These people sure know how to stick it to you. I hope you read this before making a similar mistake. 1 review
2 helpful votes
DID NOTHING FOR ME! RIPOFF
8/28/17
I am with a few other people. I never authorized a subsequent shipment. I originally tried it. They never say in large writing that they will continue to charge you $49 on subsequent shipments even prior to the completion of the first of two bottles originally received. The reorder provision is tucked away in mini print and they say if you don't call, you will get another order charged to your account. By the way the product had no results for me. I did notify them by e-mail the product didn't work and would not take it anymore and they still sent me another order. Do not deal with these people as they are ripping you off. Now in get a refund on the unsolicited order, I must ship it back at my expense and time. Now I have to package the bottle, return it - stand in a long Post Office line and pay for the return. I already have a very bad back - STAND IN LINE? These people sure know how to stick it to you. I hope you read this before making a similar mistake. 1 review
2 helpful votes
DID NOTHING FOR ME! RIPOFF
8/28/17
I never knowingly authorized a subsequent shipment. I, unfortunately, originally tried the product. They never say in large writing that they will continue to charge you $49 on subsequent shipments even prior to the completion of the first of two bottles originally received. The reorder provision is tucked away in mini print and they say if you don't call, you will get another order charged to your account. This is abusive and a waste of time. By the way the product had no visible results for me. I did notify them by e-mail the product didn't work and would not take it anymore and they still sent me another order. Do not deal with these people as they are ripping you off. Now in get a refund on the unsolicited order, I must ship it back at my expense and time. Now I have to repackage the bottle, stand in a long Post Office line and pay for the return. I already have a very bad back - STAND IN LINE? These people sure know how to stick it to you. I hope you read this before making a similar mistake. They know most of us will not go through the trouble of sending it back and I believe if they do the chances are they will not see the refund. DO NOT DEAL WITH THESE PEOPLE IF YOU ARE WISE< IF YOU DO YOU WILL END UP WITH ADDITIONAL PAIN. Carl Di Ubaldo
SCAM SCAM SCAM
Yes it really work
TOTAL SCAM. I SUGGEST YOU DELETE FROM FUTURE EMAILS AS YOU MAY GET SUCKED IN!
In Nov 2009 my mother died in the UK. After arriving in the UK I had excruciating sciatica pain. It was only when I stood up but it took my breath away, but went away within a few strides. As I was in the UK I didn't have access to my Dr & so took NSAIDs, did internet research, checking out NIH guidelines, & NICE guidelines, the UKs version. Essentially I found that research only seems to prove short bed rest, NSAIDs & physio. In the UK I made sure I went for a walk everyday as that seemed to help. But sitting, driving, & even lying was very painful. The pain on standing was unbelievable. On the 1st day I returned to the USA ( 4 weeks later) I saw my Dr who gave me some stronger meds, & agreed to try steroids. A week later I was back in his office as the pain all down my right leg was now getting worse. Sitting for more than 10mins at all was agony - a real problem as Im a transport nurse & would often be in an ambulance 10 hours a day!
I thought my career was over. My back never hurt, just my leg & hip. At its worst I would also have burning aching pain in my right calf & half the foot. Through my research I knew it was sciatica & suspected I had piriformis muscle syndrome. I had now had this 7 weeks & it was still getting worse, no better. I was taking round the clock ibuprofen & Tylenol just to survive. At 41 I felt like an old man. My Dr reluctantly agreed to do an MRI which showed I had 2 bulging discs, but I wasn't convinced that's what was causing the pain. By now I had read everything on the LTBP website but was very skeptical. But I also knew that per NIH if the pain isn't gone after 6 weeks (which it has 92% of the time) it won't go away. There was overwhelming amount of information & advice. My Dr essentially told me I would have to learn to live with it & it would probably never totally go away! I told him I would shoot myself if I had to live with this the rest of my life & I sincerely meant it. He agreed to send me to physio. I was now in so much pain that standing up sometimes I couldn't walk for 30 secs & then it was very difficult & would take a couple of minutes to subside. I was also walking with a limp. Physio only made it WORSE! In fact, some aspects were better. The nature of the pain changed - it was no longer agony to stand, & so it appeared to others that I was better. But any prolonged sitting or standing would cause the pain, especially in the calf to get very intense. I would often wake up in agony that wouldn't subside until I was up & about & had taken pain meds. I started a pain log via Excel to see what helped & what didn't.
After the physio wasn't helping everyone was getting frustrated & me very angry. I eventually saw a pain specialist & got 2 epidural shots. They helped a little, but after the 2nd one I told the Dr that I wanted to try my own physio based on the LTBP system that I had just bought out of sheer desperation. Every time I had a shot I had to not exercise for 2 weeks. By now I had taken the self assessment, & listened to all the recordings. I was initially very skeptical, but the LTBP stuff MADE SENSE. The 1st time I tried some of the exercises I noticed an apparent relief of pain. I thought it was just psychosomatic & that I was imagining it. But by 3 days there was no doubt that 1 particular stretch really seemed to help a little. After discussing it with the pain Dr, the only thing she could offer was surgery! NIH studies clearly show that people are usually no better off & often worse. I was becoming convinced by the LTBP information. My self assessment pics were amazing. When my wife took the pics she kept telling me to stand up straight! One of the things that prevented me from buying LTBP, was reading a rival site about how ridiculous it was to self assess & self diagnose. But eventually, in desperation I bought it & thought no one else will assess me or know me like me. The self assessment information was straightforward & so very quickly I came up with a plan of exercises. In fact, no one else really did do a thorough physical assessment!
By now it was March & I had suffered for 4 long months. During that time the pain altered, but was intense throughout. I couldn't get through a day without ibuprofen & often combined with Tylenol which I knew was bad. During the 1st 3 weeks of March as I started the exercises my pain score which was a total for the day was an average of 20. I took it 4 times a day out of 10. My highest score for a day was 40! 30-35 was not unusual. I started the exercises, very carefully & cautiously. But using the pain score I could tell for sure they were helping. In fact, within 3 weeks my pain score was down to an average of 7. At this point I also went back to physio after a 3 week break due to a shot & not be able to get scheduled. My physio was amazed at the progress I had made & I shared with her what I learned. Indeed some of the exercises we were doing were the exact OPPOSITE of what I needed - no wonder physio made things worse. I had learned from LTBP that some of the standard sciatica exercises were the wrong ones & worsens imbalances. She agreed & couldn't argue that after 4 months with her I now had far more progress in the 3 weeks without her! She took the details of LTBP! Another month & my pain was considerably declined. I forgot to mention, I did also combine this with the Healt & Soothe pills - I was very skeptical of that also. By May my pain was all but gone & I stopped doing the pain score!
Dealing with this sciatica pain was the most life changing, & painful thing I have been through. I was heartbroken believing I would never be able to play with my young children. Through all the teaching from Steve & Jesse through the LTBP system, I am fully restored, & eternally grateful!
At 1st I was put off my all the selling, but I came to realize after getting personal responses from Steve & Jesse, that these guys are offering multiple solutions, as the are genuinely trying to help. I initially thought the product was expensive, but compared to medical copays, it was cheap!
Hi Carl,
Thank you for taking the time to leave your feedback about your recent experience with our company. We’re disappointed we failed to meet your expectations as our goal is to provide only the highest quality products, services and information with every interaction you have with us.
It appears you agreed to our monthly autoship service when you accepted your free trial. I’ll explain how to easily and immediately cancel this monthly autoship service below. Your recurring charge processed before you contacted us via email, however it's now inactivated as per your request.
In terms of the Heal-n-Sooth product itself, Heal-n-Soothe helps restore healthy, normal, balance enzymatic levels to allow the body to heal itself, with consistent use.
I wanted to address for your sake and those who will read your review and our response, how our autoship program works.
** How Our Autoship Program Works **
When we offer a free trial, it’s with the expectation that you’ll love the product. Most do. The purpose of a free trial is to give you the opportunity to experience it for yourself and decide before ever paying full price whether you’d like to continue using it. For that reason, we make it easy to continue receiving the product you received a trial of by enrolling you – with your express permission – in our autoship program.
We always clearly and concisely provide full details of the autoship program in plain, regular size print front and center on the order page. Not buried in fine print.
And, because we know some may still only skim the details before placing their order, we require all customers to manually select a checkbox indicating they’ve read those Terms & Conditions before ordering by disabling the Order button until they select that box.
For the benefit of all reading this review, here is the actual text we provide on the Order Form that must be agreed to before accepting the trial offer with autoship service:
Terms & Conditions: If you're 100% FULLY SATISFIED with Heal-n-Soothe® then do nothing, and in 30 days from your order date automatically receive a Full 30 Day Supply Bottle, each and every month with SmartShip. For the low Trial-Members Only price of Just $49.95 - That's a savings of $9 OFF the regular price of $59.00. You are under NO obligation to continue beyond your FREE Trial bottle.If the Heal-n-Soothe® trial doesn't work for you, just cancel AutoShip within 30 days of this order, no questions asked, by simply calling toll-free 1-800-216-4908.
As you see, anyone can cancel their autoship order long before we ever ship and bill for it with a quick toll-free phone call. However, you can still easily cancel your order at any time. Here’s how...
** How to Easily Cancel Any Autoship Order **
Our goal is to send you only what you want, only when you want it. That’s why we give you multiple ways to contact our Customer Service team to modify or cancel any order you place. Our preferred way for you to contact us is through the “Submit a request” form in our online helpdesk system found here:
https://thehealthybackinstitute.zendesk.com/hc/en-us/requests/new
This link takes you directly to the form. The reason that’s our favored method of communication is because your request gets entered directly into our system exactly how you want to communicate your need to us. It also notifies our customer support team by email that you have submitted a request.
However, we also provide our full contact information, whether you wish to reach us by phone, fax or regular mail, along with our customer service hours of operation on our Contact Us page found here:
http://www.losethebackpain.com/contact-us/
You are welcome to reach us using any of these methods to cancel, suspend or modify your autoship order or with any other questions you may have.
Thank you again for providing your feedback on your experience. I hope with our reply you’ll consider amending your review.
Best wishes,
Eva Klein
Customer Service Loyalty Manager
The Healthy Back Institute
www.losethebackpain.com